sluit deze melding Om www.accredidact.nl goed te laten functioneren maakt deze website gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid
WinkelmandjeBekijk/wijzig inhoud ×
  • Er zitten geen programma's in het winkelmandje.

Menu

Veelgestelde vragen

Voor algemene vragen over abonnementen of bestellingen in de webwinkel, zie Vragen en Opmerkingen. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met info@accredidact.nl.

Abonnement

Wat houdt een abonnement op AccreDidact Doktersassistent in?

AccreDidact biedt onafhankelijke nascholing met jaarlijks vier door de NVDA/CADP geaccrediteerde programma's. Je abonneert je voor een (lopend) kalenderjaar waarin vier AccreDidact-programma's voor doktersassistenten uitkomen. Word je bijvoorbeeld in juni abonnee dan krijg je direct de al verschenen programma's toegestuurd en kun je de bijbehorende toetsen maken. Ieder volgend programma ontvang je op het moment van verschijnen.

Hoe vaak verschijnen de programma's?

Er verschijnen jaarlijks vier programma's van AccreDidact Doktersassistent.

Wat kost een AccreDidact-abonnement?

Een abonnement AccreDidact Doktersassistent kost in 2017 € 130,- (vrijgesteld van BTW).

Ik ben net abonnee geworden, kan ik nog programma's van vorig jaar krijgen?

Programma's uit voorgaande jaren waarvan de accreditatietermijn nog niet is verlopen, zijn vanaf € 30,40 verkrijgbaar in de webwinkel.

Is een collectief abonnement voor onze huisartspraktijk of ons medisch centrum mogelijk?

Dit is zeker mogelijk. Neem voor een offerte contact op met de uitgever, Léonie Kroos (kroos@accredidact.nl).

Ik woon buiten Nederland. Kan ik abonnee worden?

Je bent van harte welkom als abonnee bij AccreDidact. We vragen naast je abonnementsgeld een bijdrage in administratie- en verzendkosten van € 20,- (binnen Europa) of € 30,- (buiten Europa).

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen of mijn abonnement opzeggen?

Adreswijzigingen kun je doorgeven door in te loggen en je gegevens via Profiel wijzigen aan te passen (onder Mijn Dossier).

Zonder bericht wordt je abonnement na een jaar automatisch verlengd, het abonnementsjaar beslaat een standaard kalenderjaar. Je kunt je abonnement voor een volgend jaar schriftelijk opzeggen tot uiterlijk 1 november van het lopende kalenderjaar: AccreDidact, postbus 545, 3990 GH Houten of per e-mail naar info@accredidact.nl
Je ontvangt binnen twee werkweken bevestiging van je opzegging.

Accreditatie en nascholingspunten

Zijn de programma's van AccreDidact geaccrediteerd?

Voor elk AccreDidact-programma wordt bij de Commissie Accreditering Deskundigheidsbevordering Doktersassistenten (CADD) van de NVDA accreditatie aangevraagd voor 3 nascholingspunten. Met 4 nascholingsprogramma's wordt in een abonnementsjaar dus voor 12 punten accreditatie aangevraagd. Een punt staat gelijk aan 1 studiebelastinguur (SBU).

Hoeveel punten levert een vol abonnementsjaar op?

Een abonnementsjaar levert in aanleg 12 nascholingspunten op.

Tellen alle punten mee voor herregistratie in het Kwaliteitsregister Doktersassistent?

De NVDA heeft besloten dat alle nascholingen die ná 1 juli 2011 zijn geaccrediteerd, automatisch meetellen voor herregistratie. Als je je registratienummer hebt doorgegeven zorgt AccreDidact ervoor dat deze punten worden bijgeschreven in je digitaal portfolio bij KABIZ.

Geeft AccreDidact mijn accreditatiepunten door?

Toekenning van punten aan je digitaal portfolio is direct mogelijk na het maken van een online toets. Binnen een kwartier zie je je punten terug bij KABIZ. Hiervoor moet natuurlijk wel je registratienummer bij ons bekend zijn.

Let op: in KABIZ kunnen alleen punten aan assistenten met een definitief registratienummer worden toegekend. Definitieve nummers starten met 1881. Nog geen nummer dat met 1881 start? Neem contact op met KABIZ.

Wat zijn de criteria voor het behalen van de toets/punten?

De grens voor het behalen van de toets, en daarmee de nascholingspunten, ligt bij het correct beantwoorden van minimaal 9 van de 14 inhoudelijke vragen. Ook moet je vraag 15 hebben ingevuld.

eLearning en toets

Wat is het verschil tussen eLearning en schriftelijk doorwerken?

Alle programma's zijn zowel schriftelijk als in eLearning beschikbaar. Het voornaamste verschil is dat de toets in eLearning (en de online toets) direct toetsresultaat en punten in je KABIZ-portfolio opleveren!

Het maakt geen verschil voor het aantal nascholingspunten of je de toets schriftelijk of in de eLearning maakt. Ook is het mogelijk om na het doorwerken van de eLearning de toets alsnog schriftelijk te maken. Je kiest dus zelf per programma hoe je deze doorwerkt en toetst. Bovendien kun je daarna het boekje als naslagwerk bij de hand houden.

Tot wanneer kan ik de eLearning van een programma volgen en/of de toets maken?

Je kunt de eLearning en afsluitende toets van een programma maken tot de laatste dag van accreditatie. In je online nascholingsoverzicht (onder Mijn dossier) vind je van ieder programma de einddatum van accreditatie. Daarnaast wordt de einddatum ook vermeld in alle boekjes en op de toets. Toetsen en eLearning waarvan de accreditatie is verlopen, zijn vanaf dat moment uiteraard ook niet meer te maken via de website.

Kan ik de afsluitende toets op papier maken als ik de eLearning heb doorgewerkt?

Alle toetsen van nog geaccrediteerde programma's zijn naar keuze op papier of online te maken. Je kunt je programma in eLearning op ieder gewenst moment onderbreken en op een andere, door jou gewenste manier voortzetten of afsluiten.

Het voordeel van de online toets is dat je direct de uitslag kent en je punten binnen een kwartier aan je KABIZ-portfolio zijn toegevoegd.

Kan ik een afgebroken eLearning of toets later gewoon verder afmaken?

Nadat je opnieuw hebt ingelogd, is de afgebroken eLearning of toets beschikbaar om te vervolgen.

Waar kan ik mijn certificaten en toetsresultaten vinden?

In je nascholingsoverzicht bij AccreDidact (onder Mijn dossier) zijn per succesvol afgerond programma zowel het certificaat als de feedback bij de toetsantwoorden te vinden.

Het overzicht Mijn dossier blijft hangen op "Uw overzicht wordt geladen" of een wit scherm, wat nu?

Dit kan een probleem zijn in Microsoft Explorer en is meestal eenvoudig te verhelpen via de comptabiliteitsweergave (klik hier voor een voorbeeld).

Je kunt er ook voor kiezen te werken in Google Chrome. De ervaring leert dat deze de functionaliteit van de website en eLearning optimaal ondersteunt.

Overig

Ik ben geen abonnee, maar wil losse programma's bestellen. Kan dat?

Uiteraard kan dat, voor niet-abonnees geldt een prijs vanaf € 40,50 per programma. Je kunt deze bestellen in de webwinkel.

Is AccreDidact inderdaad volledig onafhankelijk?

Redactie en uitgever garanderen volledige redactionele onafhankelijkheid. Geen van de onderdelen van de site of programma's wordt gesponsord.

Kan ik AccreDidact via sociale media volgen?

Speciaal voor dokters- en apothekersassistenten hebben we op Facebook een AccreDidact-pagina ingericht. Via deze pagina kun je bijvoorbeeld de laatste stand van zaken over nieuwe nascholingen volgen. Like ons op www.facebook.com/AccredidactAssistenten!

Kan ik een nieuwe bewaarmap bestellen?

Als nieuwe abonnee ontvang je een bewaarmap. Voor het oude formaat programma's (verschenen voor 2011) kun je kosteloos een bewaarmap bestellen via bericht aan info@accredidact.nl.

Waarom wordt er naar mijn e-mailadres gevraagd?

Om je nascholingsinspanning zo snel mogelijk te kunnen belonen, vragen we je of je via e-mail ontvangstbevestiging (inclusief antwoordblad en certificaat) wilt ontvangen.

Daarnaast zal AccreDidact je via e-mail bijvoorbeeld informeren over het verschijnen van nieuwe programma's, het aflopen van de accreditatie van een bepaald programma of mededelen dat het abonnementsgeld zal worden geïncasseerd.

  • KABIZ

    KABIZ
  • NVDA

    NVDA

Inloggen